Probiotyk – prebiotyki i dipy probiotyczne

Suplementy diety probiotyczne cieszą się popularnością wśród osób przestrzegających zdrowej diety. Pokarmy probiotyczne są powszechnie spotykane w jogurcie, kefirze, a także w innych sfermentowanych produktach spożywczych. Niektórzy ludzie decydują się na dodawanie probiotyków do swojej codziennej diety w postaci kapsułek. Inni wolą przyjmować je jako suplementy. Decydując się na suplementację probiotyczną, należy wziąć pod uwagę kilka ważnych faktów.

Probiotyki są zwykle uważane za stosunkowo bezpieczne do spożycia, chociaż czasami mogą powodować niepożądane skutki uboczne związane z bakteriami i interakcje u niektórych osób. Jednym z kluczy do utrzymania zdrowego przewodu pokarmowego jest utrzymanie odpowiedniego poziomu „dobrych” bakterii, zwanych probiotykami. Probiotyki pomagają we wzroście i utrzymaniu zdrowej populacji bakterii, które naturalnie zamieszkują nasz przewód pokarmowy. Te dobre bakterie są często źródłem antybiotyków w fazie wzrostu, takich jak erytromycyna i cefaleksyna. Czasami do leczenia ostrej biegunki potrzebne są antybiotyki.

W przewodzie pokarmowym probiotyki mogą być korzystne w promowaniu trawienia, zmniejszaniu ryzyka chorób zakaźnych i poprawie zdrowia immunologicznego. Mogą być szczególnie skuteczne, gdy są stosowane u pacjentów z osłabionym układem odpornościowym, ponieważ korygują równowagę zarówno dobrych, jak i złych bakterii w przewodzie pokarmowym. Ta równowaga jest zaburzona, gdy ludzie mają zaburzenia przewodu pokarmowego lub cierpią na raka lub inne schorzenia. Działanie przeciwzapalne probiotyków jest szczególnie przydatne w leczeniu takich chorób, ponieważ odpowiedź zapalna w przewodzie pokarmowym może prowadzić do kolejnego zapalenia (nieżyt żołądka i jelit). Wykazano również, że właściwości przeciwzapalne probiotyków skracają czas trwania i nasilenie ataków choroby Leśniowskiego-Crohna. Istnieją również dowody na to, że przyjmowanie produktów probiotycznych może zmniejszyć ryzyko nawrotu u osób, które doświadczyły zdarzenia niepożądanego, takiego jak operacja.

Należy jednak zauważyć, że korzyści wynikające ze stosowania probiotyków nie ograniczają się tylko do pomocy w leczeniu i zapobieganiu chorobom. Stwierdzono, że probiotyki pobudzają produkcję dobrych bakterii, zwłaszcza gatunków Lactobacillus, które żyją w przewodzie pokarmowym. Bakterie te pełnią ważną funkcję kontrolowania populacji szkodliwych bakterii w jelitach. Ta zdolność pozwala żywności bogatej w probiotyki skutecznie redukować populację szkodliwych bakterii, które wytwarzają toksyny, które mogą prowadzić do niezdrowego trawienia i wystąpienia kilku problemów zdrowotnych.

W przeciwieństwie do probiotyków prebiotyki naturalnie występują w przewodzie pokarmowym. Prebiotyki pochodzą z substancji, których organizm nie może rozkładać ani trawić. Przykłady prebiotyków obejmują laktozę, cukier znajdujący się w mleku; niektóre cukry, w tym cukier owocowy; i niektóre tłuszcze, takie jak te znajdujące się w niektórych tłuszczach. Prebiotyki służą jako pomost dla przewodu pokarmowego, dostarczając pożywienie do obszaru okrężnicy, gdzie organizm może go metabolizować.

Dobrze znanym przykładem suplementu probiotycznego jest Kimchi. Kimchi to sfermentowane warzywo azjatyckie. Kimchi zawiera różnorodne bakterie i enzymy, w tym pałeczki kwasu mlekowego, które są najpowszechniejszym probiotykiem. Jednak naukowcy odkryli, że istnieją odmiany kimchi, które są niestrawne. Aby spożyć niestrawne odmiany kimchi, zaleca się, aby konsumenci kupowali suplementy wykonane z kultur innych niż kombucha.

Niektóre produkty probiotyczne są dostępne w postaci kapsułek i proszku. Możesz wziąć kapsułki bezpośrednio lub wymieszać proszek w szklance wody do picia. Ważne jest regularne przyjmowanie suplementów, jeśli chcesz uzyskać pełne korzyści. Na przykład, niektóre badania sugerują, że przyjmowanie czterech lub pięciu gramów probiotyku każdego dnia pomoże w promowaniu prawidłowego trawienia i zwiększeniu liczby korzystnych bakterii w przewodzie pokarmowym.

Rozważając suplementy probiotyczne narine konopny-sklep.pl , koniecznie porozmawiaj z lekarzem. Suplementy należy przyjmować tylko wtedy, gdy zalecił to lekarz. Ponadto, chociaż wydaje się, że probiotyki działają dobrze, dostarczając bakterie w przewodzie pokarmowym, jedynym sposobem dotarcia do dobrych bakterii jest system. Dlatego każdy probiotyk to tylko mały krok w kierunku przywrócenia zdrowia.