Internet domowy

Internet domowy od UPC

UPC jest polską spółką, należącą do grupy UPC Broadband, w której udziały ma Liberty Global. Firma powstała na dobre po tym, jak przejęła dawną Polską Telewizję Kablową. UPC jest największą siecią w Polsce, ma około 1,5 miliona abonamentów. Główną działalnością UPS jest dawanie dostępu klientom do szerokopasmowego internetu o transferze do 1Gb/s. Oferta firmy UPC jest skierowana do użytkowników indywidualnych, ale również do klientów biznesowych. Przedsiębiorcy w pakiecie z internetem mogą otrzymać dedykowane linie telefoniczne, co niewątpliwie korzystnie wpływa na funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Od ponad 10 lat UPC dostarcza także telewizję cyfrową, a dwa lata temu firma wprowadziła opcję oglądania telewizji cyfrowej do 7 dni wstecz. Potencjalnych klientów z pewnością zainteresuje fakt, że UPC przez ostatnie 3 lata z rzędu otrzymuje nagrodę za jakość obsługi klientów.

  • internet do 300 Mb/s
  • do 120 kanałów TV
  • umowa na 24 miesiące

Internet domowy od Orange

Telekomunikacja Polska oraz PTK Centertel jakiś czas temu połączyły się ze sobą, tworząc markę Orange Polska. To operator telekomunikacyjny, który od lat jest w czołówce w tej branży w naszym kraju – do pewnego momentu Orange był nawet monopolistą na rynku. Ponad 50% akcji firmy posiada Orange S.A. z siedzibą we Francji. 10 lat temu 65% polskich internautów łączyło się z siecią za pośrednictwem firmy Orange. Orange posiada ofertę zarówno dla klientów indywidualnych, jak i dla biznesowych. Oprócz internetu oferuje także usługi TV i telefoniczne. Marka Orange słynie także ze słynnych reklam z serii „serce i rozum”, które były uwielbiane przez widzów i jako jedne z niewielu nie irytowały w przerwie serialu. Maskotka serca miała ambitne i niesamowite pomysły, natomiast maskotka rozumu sprowadzała aspiracje serca na ziemię i dobitnie kwitowała jej teorie. Podsumowaniem każdej reklamy było to, że Orange jest dobrym wyborem.

  • do 100 Mb/s
  • umowa na 24 miesiące
  • już od 39,99 zł przez pierwszy rok

Internet domowy od T-Mobile

T-Mobile Polska to dostawca usług telefonicznych, a także internetowych. Firma bardzo zyskała na rozpoznawalności w naszym kraju w latach 2011-2015. Wtedy T-Mobile był sponsorem tytularnym najwyższej klasy rozgrywkowej w Polsce, jeśli chodzi o piłkę nożną. Najpopularniejsze rozgrywki w kraju nosiły wtedy nazwę „T-Mobile Ekstraklasa”. T-Mobile słynie z dobrego zasięgu, którym obejmuje niemal cały kraj. Wielu z nas zaobserwowało to na ekranach swoich telefonów: kiedy nasza sieć akurat nie ma zasięgu w miejscu, w którym przebywamy, urządzenie często automatycznie łączy się z nadajnikiem T-Mobile. Niemiecka korporacja, do której należy T-Mobile, jest liderem jeśli chodzi o usługi internetowe na naszym kontynencie. T-Mobile słynął też swego czasu z serii reklam pod hasłem „chwile, które łączą”. Pokazywano w nich ludzi w różnych sytuacjach, motto było takie, że chwile spędzane razem łączą. Mamy tutaj podwójne znaczenie: chwile spędzone wspólnie z kimś zbliżają nas do tej osoby, a T-Mobile, jako dostawca internetu i usług telekomunikacyjnych, „łączy” ludzi, umożliwiając im kontakt ze sobą nawet wtedy, gdy przebywają bardzo daleko od siebie. T-Mobile dostarcza także internet dużym firmom, współpracując w tym celu z innymi markami.

  • już od 49 zł/mies.
  • internet bez limitu
  • umowa na 24 miesiące

Kiedyś telewizja oraz prasa były wiodącymi mediami – kształtowały opinię publiczną, stanowiły źródło wiedzy o świecie, a także rozrywki. Upływ czasu oraz postęp technologiczny szybko zweryfikowały jednak możliwości tych środków przekazu i dziś zdecydowanym liderem jest internet. Stopniowo zastępuje nam on gazety (portale społecznościowe), telewizję (serwisy streamingowe) oraz inne usługi, dotychczas oferowane poza siecią. Bez telewizji każdy byłby się w stanie jakiś czas obejść, natomiast brak internetu oznacza barak kontaktu ze światem. Tym właśnie internet na tle innych mediów się wyróżnia: jest interaktywny, umożliwia odbiorcy reakcję na treści, a nie tylko ich bierne obserwowanie.

Czym sugerować się przy wyborze internetu domowego?

Zacznijmy od tego, czym jest internet domowy. Internet domowy jest przewidziany dla konkretnego gospodarstwa domowego, najczęściej podprowadza się go kablem czy światłowodem. Innym rodzajem internetu jest internet mobilny – w takim wypadku otrzymujemy modem, który możemy zabrać ze sobą niemal wszędzie, co jest sporym atutem. Internet domowy jednak ma istotną przewagę nad mobilnym: stabilność. Internet mobilny korzysta z infrastruktury sieci telefonicznych, wystarczą zmienne warunki atmosferyczne w regionie, aby sygnał był słabszy. Jeżeli zamierzamy więc korzystać z internetu w jednym miejscu, to internet domowy będzie najlepszym rozwiązaniem. Każdy z nas chciałby mieć najlepszy internet domowy, jednak znalezienie tego idealnego nie jest łatwe. Czym więc powinniśmy kierować się przy zakupie? Z pewnością solidny internet do domu powinien mieć dużą przepustowość. Wtedy nie będzie problemem korzystanie z sieci przez kilku użytkowników jednocześnie. Oczywiście obiektem naszego zainteresowania powinien być internet domowy bez limitu – nielimitowany internet domowy to już swego rodzaju norma, nikt nie chce zastanawiać się, czy ilość gigabajtów pozwoli mu na obejrzenie ulubionego serialu. Ważnym aspektem jest również prędkość – szybki internet domowy to taki, który nie zacina się przy codziennym użytkowaniu, filmy się nie buforują, a wiadomości od znajomych otrzymujemy niemal natychmiast. Nie bez znaczenia jest cena. Nikt z nas nie lubi przepłacać, dlatego opłaca się poświęcić trochę czasu i znaleźć taką ofertę, która będzie nam w pełni odpowiadała. Świetnym pomysłem są także darmowe okresy próbne lub wizyta technika z firmy świadczącej usługi internetowe. Pozwoli to nam przekonać się, czy w naszej lokalizacji internet będzie dobrze działał i odbierał sygnał. Dzięki temu w porę unikniemy przyszłych frustracji i nerwów, spowodowanych tym, że internet źle działa, a my przecież musimy za niego płacić.